آيا آب جيره بندي مي شود؟

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

آيا آب جيره بندي مي شود؟

با شروع تابستان و كمبود سد براي كاهش بارندگي در ايران ، مي توان در مورد بحران آب و كمبود منابع آب صحبت كرد ، اگرچه طبق دستيار نظارت و استراتژي و عمليات شركت مهندسي آب و فاضلاب ، اين مسئله وجود دارد. براي ورود به سيستم آب برنامه ريزي كنيد. در نظر گرفته نشده …

آيا آب جيره بندي مي شود؟ https://titr-news.ir/2021/04/آيا-آب-جيره-بندي-مي-شود؟/ تيتر نيوز Sun, 25 Apr 2021 21:35:37 0000 اقتصادي https://titr-news.ir/2021/04/آيا-آب-جيره-بندي-مي-شود؟/ با شروع تابستان و كمبود سد براي كاهش بارندگي در ايران ، مي توان در مورد بحران آب و كمبود منابع آب صحبت كرد ، اگرچه طبق دستيار نظارت و استراتژي و عمليات شركت مهندسي آب و فاضلاب ، اين مسئله وجود دارد. براي ورود به سيستم آب برنامه ريزي كنيد. در نظر گرفته نشده …

با شروع تابستان و كمبود سد براي كاهش بارندگي در ايران ، مي توان در مورد بحران آب و كمبود منابع آب صحبت كرد ، اگرچه طبق دستيار نظارت و استراتژي و عمليات شركت مهندسي آب و فاضلاب ، اين مسئله وجود دارد. براي ورود به سيستم آب برنامه ريزي كنيد. در نظر گرفته نشده است ، اما امسال بيش از 260 شهر با فشار آب مواجه خواهند شد.

حميدرضا كاشفي در گفت وگو با تيتر نيوز ، وضعيت منابع آبي كشور را تشريح كرد: “به دليل كاهش 42 درصدي بارندگي نسبت به سال گذشته ، سدها كاهش يافته و در بعضي نقاط ميزان ذخاير سدها كاهش يافته است. انجام شده ، بنابراين حدود 260 شهر تحت تأثير قرار خواهند گرفت و ما 7000 روستا را با تانكرهاي سيار فراهم خواهيم كرد.

سال سختي پيش رو داريم

وي گفت: “ما سال بسيار دشواري در مورد مسائل آب خواهيم داشت و اميدواريم كه اين موضوع را مديريت كنيم.” سال گذشته 170 شهر تحت تأثير كمبود آب قرار گرفتند و امسال به دليل كاهش بارندگي اين تعداد افزايش خواهد يافت.

معاون راهبرد عملياتي و نظارت در شركت مهندسي آب و فاضلاب افزود: “تعداد شهرهاي داراي فشار آب در سالهاي 1994 تا 93 حدود 360 شهر بوده است و در سه سال گذشته ، اگر وجود داشته باشد ، پروژه هاي زيادي وجود داشته است. هيچ پروژه اي نخواهد بود و اين مقدار ذخيره ايجاد مي شد و اين تعداد چاه توزيع نمي شد ، بنابراين قطعاً امسال با شهرهاي بيشتري روبرو خواهيم شد.

چه مراحلي برداشته شده است؟

كاشفي با اشاره به اقدامات انجام شده براي مقابله با وضعيت ، گفت: “در شهرهاي داراي اولويت ، ما عمليات را در شش منطقه انجام داده ايم ، از جمله به روزرساني و تعمير تجهيزات سيستم ، كيفيت آب در آن مناطق. بهبود شرايطي كه شرايط تأمين آب وجود ندارد. مشكل ، پايداري برق ، اتمام پروژه هاي نيمه تمام ، حفر چاه و تكميل چاه و ساخت مخازن.

به گفته وي ، بيشتر اين پروژه ها شروع و اجرا شده است و مابقي اعتبار نياز دارد و اگر 7000 ميليارد تومان از محل بودجه متمم اختصاص يابد ، مي توانيم اين پروژه ها را به مرحله اجرا درآوريم ، از ابتدا اعمال كنيد. تابستان

آيا كلانشهرها فشار آب را تجربه مي كنند؟

معاون استراتژي و نظارت بر عمليات شركت مهندسي آب و پسماند با اشاره به وضعيت منابع آب در كلانشهرهاي كشور گفت: “در برخي از شهرها با كمبود آب روبرو هستيم ، به عنوان مثال در سيستان و بلوچستان.” فقط پنج ميلي متر باران مي بارد و اين در حالي است كه سال گذشته ميزان باران در اين منطقه 110 ميلي متر بود ، بنابراين در زابل ، زاهدان با مشكل تأمين آب مواجه هستيم ، بنابراين سعي كرده ايم برخي شرايط را برآورده كنيم. براي بهبود شرايط به مديريت مراجعه كنيد .

كاشفي ادامه داد: هفته گذشته يك كارخانه مين روبي در زاهدان با ظرفيت 10 هزار متر مكعب در روز معرفي كرديم. در اصفهان وضعيت سد خيلي خوب نيست. ما سيستم آبرساني دوم را دنبال مي كنيم. وارد جاده مي شويم در اواسط ماه ژوئن و از طريق آن مي توانيم به كمبودها پاسخ دهيم. هنگامي كه وضعيت سد زينرود خوب نيست ، بسياري از شهرها مانند يزد و شهرهاي بين راه تحت تأثير اين مسئله قرار دارند.

وي با اشاره به اهميت مديريت هزينه در اين بخش ها گفت: ما همچنين با مديريت فشار و اقدامات ديگر سعي در مديريت اين موضوع داريم و اميدواريم با همكاري مشتريان بتوانيم با مشكل روبرو نشويم و قادر به “عبور از صندلي بدون مشكل” خواهد بود.

كدام شهرها با مشكلات جدي روبرو خواهند شد؟

معاون استراتژي و نظارت بر عمليات شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با بيان اينكه براي همه شهرها ، پروژه ها و برنامه هاي زيادي براي پايان دادن به بحران محقق شده است ، افزود: انجام شد. در قزوين ، بوشهر ، زاهدان ، در جنوب فارس ، سطح فشار آب بالاتر خواهد بود ، اما ما سعي مي كنيم توليد و مصرف را در بالاترين حد خود نگه داريم ، اما در كل 15 كاهش توليد خواهيم داشت.

فشار آب را پايين مي آوريم

وي با بيان اينكه در برخي از شهرها براي جلوگيري از جيره بندي بايد با مديريت و كنترل فشار به اين مشكل رسيدگي كنيم ، افزود: امسال برنامه جيره بندي وجود ندارد و اميدواريم اين اتفاق نيفتد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.