افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن

تاريخ انتشار: 22 آذر 1400 افسردگي و اضطراب از جمله بيماري‌هاي رواني مزمن و ناتوان‌كننده‌اي است كه علائم جسمي بسياري را براي بيماران ايجاد مي‌كند. اين علائم شامل درد مزمن يا درد مزمني است كه بيمار به دلايل ديگر از قبل دارد. در اين مقاله از سري مقالات مجلات پزشكي سيب ما رابطه بين اين …

منبع :
افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن

افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن https://ijmarket.com/blog/افسردگي-و-اضطراب-با-دردهاي-مزمن/ Mon, 13 Dec 2021 14:15:49 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/افسردگي-و-اضطراب-با-دردهاي-مزمن/

تاريخ انتشار: 22 آذر 1400 افسردگي و اضطراب از جمله بيماري‌هاي رواني مزمن و ناتوان‌كننده‌اي است كه علائم جسمي بسياري را براي بيماران ايجاد مي‌كند. اين علائم شامل درد مزمن يا درد مزمني است كه بيمار به دلايل ديگر از قبل دارد. در اين مقاله از سري مقالات مجلات پزشكي سيب ما رابطه بين اين …

منبع :
افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن

تاريخ انتشار: 22 آذر 1400

افسردگي درد چيست؟افسردگي درد چيست؟

افسردگي و اضطراب از جمله بيماري‌هاي رواني مزمن و ناتوان‌كننده‌اي است كه علائم جسمي بسياري را براي بيماران ايجاد مي‌كند. اين علائم شامل درد مزمن يا درد مزمني است كه بيمار به دلايل ديگر از قبل دارد. در اين مقاله از سري مقالات مجلات پزشكي سيب ما رابطه بين اين بيماري ها و دردهاي مزمن را توضيح مي دهيم.

درد افسردگي چيست؟

رابطه نزديكي بين افسردگي و احساسات مختلف درد وجود دارد. در واقع افسردگي مي تواند باعث درد در قسمت هاي مختلف بدن يا تشديد درد قبلي و يا برعكس درد مزمني شود كه درمان نشده است. مي توانند منجر به افسردگي شوند. درد و افسردگي مي تواند تحت تأثير قرار گيرد و تشديد شود، مانند دوچرخه معيوب. به اين معني كه درد علائم افسردگي را افزايش مي دهد و افسردگي باعث افزايش احساس درد مي شود.

در آسيب هاي جسمي و بيماري هاي مختلف، درد اغلب در نتيجه آسيب به بدن است. اغلب افسردگي واقعاً يك درد نيست. يعني عيبي ندارد اما افراد افسرده احساس درد مي كنند.

آيا افسردگي باعث سردرد مي شود؟

آيا افسردگي باعث سردرد مي شود؟

آيا افسردگي باعث سردرد مي شود؟

سردردها به دو دسته اوليه و ثانويه تقسيم مي شوند. سردرد اوليه سردردي است كه به عنوان يك بيماري ظاهر مي شود، مشابه آنچه در ميگرن اتفاق مي افتد. اما در سردردهاي ثانويه، سردرد نشانه تغيير در يك بيماري مانند آرتريت روماتوئيد است. سردرد در افراد افسرده بيشتر است، اگرچه ممكن است اوليه باشد.

يك مطالعه توسط انجمن آمريكايي اضطراب و افسردگي (ADAA) نشان داد كه حدود 11 درصد از مردم به بيماري هاي رواني، از جمله افسردگي شديد، اختلال دوقطبي و زوال عقل مبتلا هستند. اضطراب، از ميگرن رنج مي برند.

افسردگي و اختلالات اضطرابي

همانطور كه گفته شد، افسردگي بيماري است كه مي تواند تمام سيستم هاي بدن را تحت تاثير قرار دهد. اين شامل سيستم عصبي در بدن مي شود. در واقع، افسردگي با تغيير در انتقال پيام هاي عصبي به عصب مي تواند باعث درد عصبي شود. اين دردها ماهيت مزمن دارند، گاهي اوقات شديد و اغلب در مناطقي مانند ماهيچه ها و مفاصل رخ مي دهند.

در واقع رابطه بين افسردگي و درد عصبي رابطه واضح و مستقيمي نيست، اما افسردگي با اثراتي كه بر سيستم عصبي مركزي دارد مي‌تواند باعث ايجاد درد در نحوه عملكرد آن شود و احساس درد را تغيير دهد.

اضطراب و درد

اختلالات اضطرابي، مانند افسردگي، مي تواند باعث ايجاد يا تشديد انواع دردها شود. به عنوان مثال، افراد مبتلا به سندرم روده تحريك پذير (IBS) زماني كه از سندرم روده تحريك پذير رنج مي برند، درد و مشكلات بيشتري را تجربه مي كنند. برخي تحقيقات نشان داده است كه افراد مبتلا به اضطراب مي توانند درد بيشتري نسبت به افراد عادي جامعه احساس كنند. مشكل ديگر اين بيماران احساس فوبيا يا اضطراب شديد در شروع درد است كه مي تواند شروع دردهاي مزمن مانند سردرد و كمردرد را تسريع كند. اين احساس ترس در شروع درد باعث مي شود افراد از هر موقعيتي كه ممكن است درد در آن شروع شود دوري كنند. اگر اين بيماران به هر دليلي آسيب ببينند يا براي درمان كمردرد مزمن نياز به فيزيوتراپي داشته باشند، اين ترس و فوبيا آنها را در برابر درمان و توانبخشي فيزيكي مقاوم مي كند كه به ادامه راه و افزايش درد كمك مي كند.

تشخيص اختلالات مرتبط با افسردگي

ارتباط درد با افسردگي و اضطراب، تشخيص منبع درد را براي پزشكان دشوار مي كند. براي پزشكان، بيماران و اطرافيان آنها مهم است كه بدانند منشا درد افسردگي و اضطراب است يا هر دو شرايط مي توانند درد اوليه را تشديد كنند. گاهي تمام تمركز بيماران و پزشكان معطوف به درمان و تسكين درد با انواع مسكن ها و شيمي درماني است و علت رواني آن ناديده گرفته مي شود. متأسفانه در برخي موارد، افراد مبتلا به افسردگي مزمن از درد به پزشك شكايت مي كنند. با اين حال، تنها پزشكان بدون توجه به مشكل افسردگي، درد را درمان مي كنند.

افسردگي و درد

افسردگي و درد

درمان اختلالات مرتبط با اضطراب

علاوه بر داروهايي كه به كاهش افسردگي و اضطراب كمك مي كنند، از روش هاي درماني مختلفي نيز براي كاهش و درمان درد افسردگي استفاده مي شود. برخي از رايج ترين روش ها به شرح زير است:

رفتار درماني روانشناختي: درمان به اين روش بر اين اصل استوار است كه افكار، عواطف و افكار ما همه به هم مرتبط هستند. با توضيح اين اصل به بيمار، درمانگر مهارت ها و تكنيك هايي را به هر فرد در چند جلسه آموزش مي دهد تا بتواند به جاي اينكه از درد رنج ببرد، درد را مديريت و كنترل كند.

تمرينات ريلكسيشن: در اين روش با كمك تكنيك هاي مختلف مانند يوگا، تمرينات شل كننده عضلات پيشرفته و تمرينات تمركز حواس، استرس بدن كاهش مي يابد. استرس يكي از علل عمده و تشديد كننده درد به ويژه در بيماران مضطرب است.

هيپنوتيزم خواب: ايجاد خواب مصنوعي و معرفي افكار مثبت در بيمار درد و علائم افسردگي و اضطراب را به ميزان قابل توجهي كاهش مي دهد. بيماران مي توانند اين تكنيك را از طريق هيپنوتيزم (خود هيپنوتيزم) ياد بگيرند.

به طور خلاصه، اگرچه درمان دردهاي مزمن يكي از مهم ترين مشكلات نظام پزشكي است، اما متاسفانه ارتباط بين درد و بيماري هاي رواني مانند افسردگي و اضطراب دست كم گرفته مي شود. درك خوب رابطه بين اين دو دسته و استفاده از روان درماني مي تواند به كاهش يا درمان درد در بيماران مبتلا به درد مزمن كمك كند.

پرسش و پاسخ

  • درد افسردگي چيست؟ افسردگي مي تواند باعث درد مزمن در سراسر بدن شود. درد مزمن مزمن نيز با كاهش كيفيت زندگي بيمار باعث افسردگي طولاني مدت مي شود.
  • آيا افسردگي باعث سردرد مي شود؟ آره. يكي از علائم افسردگي مي تواند سردرد باشد. بروز سردرد و درد عضلاني در افراد افسرده بيشتر است.
  • آيا افسردگي قابل درمان است؟ آره. با مديريت و مراقبت صحيح از افسردگي، اعصاب، دردهاي عضلاني و سردردهاي ناشي از افسردگي نيز بهبود مي يابد.
  • هارينا

    https://www.healthline.com

    https://www.health.harvard.edu

    https://www.ncbi.nlm.nih.gov

    https://www.mayoclinic.org

    مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده و بانك مشاغل اينفوجاب هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.

    منبع :
    افسردگي و اضطراب با دردهاي مزمن

    منبع :https://ijmarket.com
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.