تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين

يك مشاور ارشد انرژي گفت: “توسعه روابط با چين با در نظر گرفتن تمام مراحل و استفاده از متخصصان در هر بخش در توافق نامه هاي آينده كه نقش مستقيم و موثري دارند ، مي تواند براي ايران موثر باشد و در موارد ديگر ، ايران مي تواند از كارت بازي چين استفاده كند. در …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين

تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين https://hydoc.ir/تحليل-يك-كارشناس-ارشد-از-امضاي-سند-جامع/ https://hydoc.ir/تحليل-يك-كارشناس-ارشد-از-امضاي-سند-جامع/#respond سلام دكتر Fri, 02 Apr 2021 06:48:46 0000 رسانه عمومي https://hydoc.ir/تحليل-يك-كارشناس-ارشد-از-امضاي-سند-جامع/

يك مشاور ارشد انرژي گفت: “توسعه روابط با چين با در نظر گرفتن تمام مراحل و استفاده از متخصصان در هر بخش در توافق نامه هاي آينده كه نقش مستقيم و موثري دارند ، مي تواند براي ايران موثر باشد و در موارد ديگر ، ايران مي تواند از كارت بازي چين استفاده كند. در …

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين

يك مشاور ارشد انرژي گفت: “توسعه روابط با چين با در نظر گرفتن تمام مراحل و استفاده از متخصصان در هر بخش در توافق نامه هاي آينده كه نقش مستقيم و موثري دارند ، مي تواند براي ايران موثر باشد و در موارد ديگر ، ايران مي تواند از كارت بازي چين استفاده كند. در توسعه روابط بين الملل اما ما ارائه مي دهيم كه كليه مقررات در ثبت قراردادهاي جاري رعايت مي شود.

مهدي حسيني در گفت وگو با سلام دكتر ، با اشاره به اينكه ثبت يك تفاهم 25 ساله بين ايران و چين از دو زاويه قابل مشاهده است ، اظهار داشت: يك گوشه موضوع روابط بين الملل ما است و چگونه مي توان روند كار را انجام داد. اگر بتوانيم قدرتهاي بزرگ را در روابط خود متعادل كنيم ، با توجه به اينكه خودمان در چارچوب اختيارات جامعه هستيم و با توجه به شرايط خود مي توانيم روابط برابر برقرار كنيم ، ديپلماسي فراواني برقرار كرده ايم.

وي گفت: “در سالهاي پس از جنگ ، ما موفقيت زيادي با غرب نداشته ايم ، بنابراين مي توانيم با آنها رابطه اي متقابل داشته باشيم.” “آمريكا در سالهاي اخير خسارتهاي زيادي وارد كرده است.” به ايران بنابراين ، ايران نيز به شدت با تروريسم خود مخالف است و كل شرايط مانع از اين مي شود كه با روابط منافع متقابل با ايالات متحده وارد رابطه شويم.

اين كارشناس ارشد انرژي افزود: البته ما قادر به برقراري ارتباط با اروپا و تجارت بيشتر هستيم. با وجود برخي از اين كشورها مانند فرانسه ، ايتاليا و برخي كشورهاي اسكانديناوي مانند هلند و حتي انگليس و آلمان ، ما توانستيم روابط خود را تا حدودي تنظيم كنيم ، اما اين روابط به سطح مقررات و اهميت مربوطه نرسيدند به دليل فشار دولت هاي غربي. راه اندازي شد.

حسيني با بيان اينكه مشكل ايران با ايالات متحده در سرتاسر جهان گسترش يافته است ، گفت: اين بحران روابط ايران با كشورهاي اروپايي را نيز از بين مي برد و روند عادي و روابط برقرار نمي شود. اين مشكلي است كه وجود دارد ، اما در مورد شرق ، زيرا روند و روند سياسي قبل از شورش به گونه اي است كه حتي فناوري در بحث نفت و صنعت اساساً مبتني بر فناوري غربي است ، طبيعتاً ما همين روند را ادامه مي دهيم و بخش هاي سياست گذاري علاقمند به توسعه اين روابط با غرب هستند و ما به غرب توجه نمي كنيم.

سرعت چين و روسيه در حال توسعه است

وي گفت ، در اين مدت ، كشورهايي مانند چين در حال رشد آهسته اما سريع هستند. يعني در واقع از ابتدا شروع مي شود. 25 سال پيش ، وقتي مي خواستيم از يك كشور فقير نام ببريم ، در مورد چين صحبت مي كرديم ، اما اين كشور از ابتدا شروع شد و به سرعت توانست مدل اقتصادي اين مدل را ارائه دهد ، در حالي كه دولت چين يك سيستم كمونيست است. اين فكر را حتي در مواجهه با مشكلات زيادي درمان مي كند.

مشاور گفت: اين كشور براساس مدل اقتصادي خود مبتني بر همكاري بين المللي ، جذب بسياري از درك سرمايه گذاري خارجي و فن آوري هاي خارجي و همكاري با بسياري از شركت ها است و از اين طريق بسياري از شهرهاي سرمايه وارد چين مي شوند. وي توانست شغل ايجاد كند و رقابت كند ، تأكيد كرد: البته اين كشور مدلهاي خاصي را نيز طراحي كرد كه مخصوص چين بود كه كار در خانه ها و روستاها را نيز شامل مي شد.

به گفته حسيني ، يكي از راه هاي چين خراب شدن كارخانه ها و فعاليت در قطعات كوچك است و از اتصال بين المللي فعال شده و محصولاتي كه دارند ، بازار جهاني در سراسر جهان كسب كرده اند. در قسمت هاي كوچك شروع مي شود. بنابراين آنها از لباس و كلاه شروع كردند و به قسمتهاي بزرگي در فضاي صنعتي رسيدند.

30 سال پيش ، قلب ما براي چين مي سوخت ، اما اكنون …

وي خاطرنشان كرد: به ياد دارم كه در سفر چندين سال پيش ما به چين ، از صنعت خودروي اين كشور بازديد كرديم ، صنعت خودروي اين كشور در چه زماني آمده است؟ در يكي از آنها به خود گفتيم ، من مي خواهم آنها خودرو ايران را ياد بگيرند. اين حدود 30 سال پيش بود ، نه هزار سال پيش ، اما اكنون مي بينيم كه صنعت خودروسازي اين كشور توانسته است محصولات زيادي در جهان داشته باشد.

مشاور گفت: چين همچنين شركت هاي نفتي را در بخش نفت خود تأسيس كرده و از همان ابتدا فعاليت خود را آغاز كرده است ، اگرچه آنها در بسياري از مسائل نفتي آموزش كافي ندارند و در يك مورد تيم ايران به آنها كمك نمي كند. يك فاجعه. “در حال حاضر ، اين شركت ها پيشرفت چشمگيري در سراسر جهان داشته اند.

حسيني افزود: روس ها پس از فروپاشي صنعت نفت فعاليت خود را از سر گرفتند و چندين كارخانه ايجاد كردند و امروز به يك قدرت نفتي در اين زمينه تبديل شده اند. كارهايي كه مي خواستيم انجام دهيم ، اما متأسفانه در كشور به دليل اختلاف سليقه اجازه ورود به اين مناطق را نداشتيم. با اين حال ، در سال 2007 ، من كتابي در اين زمينه نوشتم كه چنين شركت هايي بايد دوباره ايجاد شوند ، اما تنوع اين سليقه ها محدود است.

به زودي چين ايالات متحده را شكست مي دهد

به گفته وي ، اين توسعه سريع كه توسط چين و روس ها آغاز شده است ، مي تواند در اين كشور نيز رشد كند. جدا از اين بيانيه ، بايد گفت كه چين اكنون يك قدرت بزرگ است و به سرعت به سمت توسعه حركت مي كند و بر ايالات متحده غلبه خواهد كرد. دريا غني است و كشوري بسيار ثروتمند است. اين فناوري از فناوري هاي بسيار خوبي برخوردار است و هم اكنون يكي از بهترين ها در بسياري از مناطق مانند جاده ها ، بنادر ، ريل ها و قطارها است. در بخش نفت ، چندين شركت با رشد سريع ايجاد كرده است.

مشاور افزود: “حركت ايران به شرق ، با توجه به تجربه نامطلوب آن با ايالات متحده و تجربه ضعيف با اروپا ، بر اساس رقابت با منافع هر دو طرف و روند و تخصص استفاده از موقعيت است ، و فقط در موارد ديگر موقعيت. آيا مي توانيم بگوييم كه ما در مسير درست هستيم.

توافق 25 ساله ايران و چين بازدارنده تحريم ها است

حسيني با اشاره به ثبت سند جامع 25 سال همكاري ايران و چين گفت: بايد توجه داشت كه اين يك سند است و نه پيمان نامه. اين مقاله به معناي يك نقشه راه است و اكنون ما يك نقشه راه ايجاد كرده ايم كه مي تواند در اين شرايط نقش داشته باشد تا آمريكايي ها فكر نكنند كه ما 100٪ به آنها اطمينان داريم و مي خواهيم با موانع در كشورمان تغيير ايجاد كنيم. آنها بايد بدانند كه در برخي مناطق مي توان راه حل يافت و آنها به معنايي كه فكر مي كنند مي خواهند خداي جهان نباشند. اين مقاله از اين نظر بسيار دقيق است.

نياز به پيوستن به جاده ابريشم

وي با تأكيد بر اينكه بزرگراهي ايجاد شده است كه مي توانيم با آن به عمده ترين پيشرفت هاي بين المللي دسترسي داشته باشيم ، گفت: “يكي از اين پيشرفت ها پروژه كمربند جاده اي است. اين به معناي احياي جاده ابريشم است ، هم به عنوان راه آهن و هم به عنوان راهي كثيف كه چين را به اروپا متصل مي كند و ما بايد از آن استقبال كنيم.

اين كارشناس مي افزايد: پيوستن به اين پروژه باعث محبوبيت بيشتر نقش ما مي شود. در اين توازن ميان بسياري از احزاب سياسي ، پيوستن به شانگهاي بسيار مهم است و چين نقش مهمي در اين زمينه دارد.

براي عقد قرارداد هاي مربوط به اين خاطره بايد چشم باز كنيم!

به گفته حسيني ، كاري كه مي توان از اين جاده انجام داد اين است كه براي اجراي آن ، اين نقشه راه بايد در توافق نامه هاي سه ماهه باشد ، در اين توافق نامه ها بايد چشمان خود را باز نگه داريم ، و تيم هاي مذاكره بايد منظم باشند و با آنها مشاوره داشته باشند حقوق. بين جهاني و فناوري مربوطه بايد در آن گنجانده شود نه به گونه اي كه نگراني هاي فعلي اجرا شود.

وي گفت: “ما بايد بنادر را مدرن كنيم و از اين طريق استفاده از يك سرمايه گذار بزرگ مانند چين مي تواند بسيار خوب و مفيد باشد.” “اما اگر نه ، ما ضرر خواهيم كرد. ما به محض انعقاد توافق با يك كشور ديگر بدون توجه به منافع ، ضرر خواهيم كرد. زيرا همه ملت ها به دنبال منافع خود هستند و ما نيز بايد منافع خود را دنبال كنيم و اين فساد است كه بايد توافق هاي خود را متعادل ببينيم.

اگر بتوانيم با چين توافق هاي خوبي انجام دهيم ، كشورهاي ديگر را نيز جذب خواهيم كرد

اين كارشناس ارشد قدرت با تأكيد بر اينكه بايد در زمينه مديريت و مالكيت در همه زمينه ها اطمينان كامل داشته باشيم ، گفت: اگر بتوانيم توافق نامه ها را در چارچوب استراتژيك پيش ببريم ، مي تواند مفيد و راهي براي دستيابي به رشد و كاربرد عملي باشد. “اگر كشورهاي ديگر ببينند كه ايران با چين كار خوبي دارد ، آنها وارد عمل مي شوند. حتي روس ها كه اكنون مراقب ما هستند ، اين احتياط را ناديده مي گيرند.

بايد مراقب باشيم كه با كارتهايمان بازي نكنيم

به گفته حسيني ، بازي كارت با چين كارت خوبي براي تطبيق روابط با ساير كشورها است ، اما ما بايد مراقب باشيم كه با كارت هايمان بازي نكنيم. من ديدگاه خوبي نسبت به اين نوشتار دارم و اگر در اجراي قراردادهاي جاري كه مستقيم و سرمايه گذاري است دقت كنيم ، موفق خواهيم شد. اگرچه چيني ها با توجه به قدرت فني خود در صنعت نفت پيشرفت كرده اند ، اما اين قدرت هنوز در سطح شركت هاي بزرگ نفتي در جهان نبوده است. با اين حال ، آنها شركت هاي خوبي دارند كه با سرمايه بالا مي توانند شركاي خوبي براي شروع فعاليت در صنعت نفت و پتروشيمي ما باشند.

وزراي امور خارجه ايران و چين بعد از ظهر شنبه 27 آوريل 1400 ، پس از شش سال گفتگو ، سند گسترده اي درباره 25 سال همكاري دو كشور در تهران امضا كردند. مقامات هر دو كشور از اين سند به عنوان سندي خارجي براي گسترش و تعميق روابط دو كشور ياد مي كنند.

انتهاي پيام

منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
تحليل يك كارشناس ارشد از امضاي سند جامع همكاري‌هاي ۲۵ ساله ايران و چين

https://hydoc.ir/تحليل-يك-كارشناس-ارشد-از-امضاي-سند-جامع/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.