سلام دكتر / بوشهر خليج فارس دريايي نيمه خشك با تبادل آب كوچك با اقيانوس هند است. كشف ذخاير بزرگ نفت و گاز در منطقه منجر به رشد پروژه هاي صنعتي و زيربنايي مانند حفاري ، استخراج و حمل و نقل محصولات نفتي شده است كه يكي از مهمترين ابزارها براي مردم ، به ويژه …
منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آيا خليج فارس از شر لكههاي نفتي رها ميشود؟
آيا خليج فارس از شر لكههاي نفتي رها ميشود؟ https://hydoc.ir/آيا-خليج-فارس-از-شر-لكههاي-نفتي-رها-مي/ https://hydoc.ir/آيا-خليج-فارس-از-شر-لكههاي-نفتي-رها-مي/#respond سلام دكتر Sat, 06 Mar 2021 03:35:16 0000 رسانه عمومي https://hydoc.ir/آيا-خليج-فارس-از-شر-لكههاي-نفتي-رها-مي/
سلام دكتر / بوشهر خليج فارس دريايي نيمه خشك با تبادل آب كوچك با اقيانوس هند است. كشف ذخاير بزرگ نفت و گاز در منطقه منجر به رشد پروژه هاي صنعتي و زيربنايي مانند حفاري ، استخراج و حمل و نقل محصولات نفتي شده است كه يكي از مهمترين ابزارها براي مردم ، به ويژه …
منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آيا خليج فارس از شر لكههاي نفتي رها ميشود؟
سلام دكتر / بوشهر خليج فارس دريايي نيمه خشك با تبادل آب كوچك با اقيانوس هند است. كشف ذخاير بزرگ نفت و گاز در منطقه منجر به رشد پروژه هاي صنعتي و زيربنايي مانند حفاري ، استخراج و حمل و نقل محصولات نفتي شده است كه يكي از مهمترين ابزارها براي مردم ، به ويژه خسارت نفت است. وارد دريا شويد. اين آلاينده ها هميشه به عنوان مخرب ترين آلودگي محيط زيست در مناطق نفت خيز شناخته شده اند.
در سال هاي اخير ، كاهش آلودگي دريا براي محافظت از تالاب هاي كشور و سلامت زندگي دريايي يكي از مهمترين چالش هاي كاركنان و ناظران كشور بوده است كه نياز به كاربردهاي عملي در اين زمينه دارد.
به گزارش سلام دكتر ، در راستاي اين تلاش ها ، مجمع عمومي منطقه اي بنادر و كشتيراني استان بوشهر با حضور وزير راه و شهرسازي در حال كار بر روي پرتاب شناور ويژه اي براي مقابله با خسارات نفتي (درياي مقدس 1) است. .
تولد دريا مقدس 1
مديرعامل قايق تميز دريايي 1 در مصاحبه با سلام دكتر توضيح داد: اولين ايده ها و نقاشي هاي قايق تميز دريا 1 توسط يك شركت نروژي بنيان گذاري شد و سپس ساخت آن را به يكي از شركت هاي ساختماني ساختمان واگذار كرد. با اين حال ، به دليل تحريم ها ، اين همكاري پايان يافت و پس از چند سال ، با تلاش مهندسان محلي و زير نظر بندر و كشتيراني ، اين كشتي مراحل تكميلي خود را پشت سر گذاشت و توانست با دانش به روزتر و قوي تري كار كند .
مهريار مراديان مي افزايد: حومه بوشهر اولين حومه شهرهايي است كه با داشتن اين قايق براي مقابله با آلودگي فضا تشكيل شده است و ساير حومه ها ممكن است در مسيرهاي ناوبري فعاليت بيشتري داشته باشند ، اما بوشهر برخلاف هرجاي ديگر مي تواند براي مقابله با آلودگي آب دريا پايگاه ايجاد كند هيچ كشوري وجود ندارد و اين شروع بسيار خوبي است.
وي درباره اختصاص اين كشتي به استان بوشهر نيز توضيح داد: موقعيت بزرگترين خطوط لوله انتقال نفت بين مناطقي مانند خارگ ، خارگو ، گناوه. در مجاورت منطقه نفت خيز خوزستان و دنياي چاه ها و گازهاي ما در پارس جنوبي با سيستم نفت خارجي و قفسه هاي زميني كه كميته اجرايي بنادر ملي و ملي را احاطه كرده است ، در حومه شهر قرار دارد. دريا به حومه بوشهر.
در حجاب آلودگي و نجات كشتي
استاد ناوبري و دانشگاه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران توضيح داد: “يكي از مهمترين دستاوردهاي اين كشتي كاهش خطر آلودگي نفت و گاز است.
كاپيتان مراديان مي افزايد: “طي دهه گذشته ، قايق هاي كوچك در سكوها دور مي زدند و اطلاعات را به تيم هاي بازرسي منتقل مي كردند و تيم هاي مسافرتي مقدار كمي از اشيا را خارج مي كردند ، كه اين زمان و روند دشواري است. اما اكنون ، با كشف يك كشتي تميز ، حجم آوار جمع شده از درياي آزاد با مواد تعبيه شده در آن گسترش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: از ديگر ويژگي هاي طراحي اين قايق ، محراب گسترده تر و نصب قايق هاي بيشتر براي حوادث احتمالي قايقراني است كه مانند قايق مادر ، عمليات نجات در منطقه را بر عهده خواهد داشت.
وي ادامه داد: درياپاك 1 اولين كشتي برقي كشور از بنادر و سرزمين دريايي است كه نيازي به استفاده از قابليت هاي ناوبري زيادي با سيستم كامل رايانه اي ندارد.
اعتبار ملي دريافت كنيد
اين ناخدا كه بيش از 30 سال تجربه در آموزش دريايي و دريايي بدون محدوديت دارد و دوره دبيرستان را در انگلستان و سنگاپور به پايان رسانده است ، تأكيد كرد: “سيستم دريايي بين المللي است و همسايگان جنوبي خليج فارس از تخريب محيط زيست رنج مي برند ، كه به درخواست آنها ، ما آنها را كه يك نام بين المللي براي استان و كشور دارند ، كمك خواهيم كرد.
مهريار مراديان در مورد توانايي چند منظوره كشتي به سلام دكتر گفت: «علاوه بر حفاري هاي دريايي ، محصولات نفتي هميشه مي توانند به منطقه رهاسازي شوند. دريا پاك 1 داراي سيستمي است كه مي تواند وسايل كثيف را شناسايي ، جمع آوري كرده و به زمين بنشاند. ”
وي اظهار داشت: در سالهاي اخير به دليل حجم بالاي صادرات نفت و گاز و ساخت سكوهاي حفاري و سكوهاي نفتي ، آلودگي به تناسب افزايش يافته است و بايد تدابيري انديشيده شود كه توسط كشورهاي درياي فارس برداشته شود. “
همكاري ساير كشورها در زمينه نفت
مراديان با اشاره به اينكه خليج فارس و خليج مكزيك از مهمترين مناطق اقتصادي جهان هستند ، گفت: بيشترين صادرات نفت جهان از اين دو منطقه است. و با پيشرفت فن آوري حفاري و صادرات خارج از كشور ، مشتريان از سراسر جهان به ويژه خليج فارس جذب مي شوند ، كه بايد پيش شرط مقابله با آلودگي دريا توسط كشورهاي علاقه مند باشد و ايران اولين كشور با تمام مشكلات و مشكلات است تحريم ها براي برداشتن اولين قدم. و ما اميدواريم كه در آينده ويژگي هاي مدرن ساخته شود.
سرنوشت برش هاي روغن
ذخاير نفت خام در صورت دريافت توسط درياپاك 1 در صورت بازيافت به چرخه توليد بازمي گردند.
ما اميدواريم كه تصفيه و حذف قطعات نفتي گامي موثر در پاكسازي ذخاير نفتي آلوده كشور عزيزمان باشد.
انتهاي پيام
منبع: مجله پزشكي سلام دكتر
آيا خليج فارس از شر لكههاي نفتي رها ميشود؟
- سه شنبه ۲۶ اسفند ۹۹ ۱۹:۲۴
- ۲۳ بازديد
- ۰ نظر