۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند

منبع :
۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند

آفتاب نيوز: پيمان نامدار در جلسه ستاد كرونا در استان قزوين ، كه امروز 13 دسامبر برگزار شد ، در استان قزوين اظهار داشت: به دليل كاهش گسترش كرونا در استان ، وضعيت فعلي شهر آواگ زرد و وضعيت چهار شهر ديگر در استان كه قزوين ، البرز ، آبك ، بويينزهرا نارنجي است ، …

۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند https://hydoc.ir/۵۰-درصد-كرونايي‌هاي-قزوين-در-تجمعات-خ/ https://hydoc.ir/۵۰-درصد-كرونايي‌هاي-قزوين-در-تجمعات-خ/#respond سلام دكتر Sat, 12 Dec 2020 15:10:32 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/۵۰-درصد-كرونايي‌هاي-قزوين-در-تجمعات-خ/

منبع :
۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند

آفتاب نيوز: پيمان نامدار در جلسه ستاد كرونا در استان قزوين ، كه امروز 13 دسامبر برگزار شد ، در استان قزوين اظهار داشت: به دليل كاهش گسترش كرونا در استان ، وضعيت فعلي شهر آواگ زرد و وضعيت چهار شهر ديگر در استان كه قزوين ، البرز ، آبك ، بويينزهرا نارنجي است ، …

منبع :
۵۰ درصد كرونايي‌هاي قزوين در تجمعات خانوادگي شركت داشتند

آفتاب نيوز:

پيمان نامدار در جلسه ستاد كرونا در استان قزوين ، كه امروز 13 دسامبر برگزار شد ، در استان قزوين اظهار داشت: به دليل كاهش گسترش كرونا در استان ، وضعيت فعلي شهر آواگ زرد و وضعيت چهار شهر ديگر در استان كه قزوين ، البرز ، آبك ، بويينزهرا نارنجي است ، اما نارنجي به معناي شرايط خوب نيست.

وي افزود: “وضعيت نارنجي به معناي خطر ، هشدار و اوضاع بسيار شكننده است. علاوه بر زمستان سرد سال ، شب يلدا را پيش رو داريم كه مي تواند شرايط بسيار خطرناكي را ايجاد كند ، بنابراين اجتماعات كوچك در شب يلدا مي تواند اوضاع را بدتر كند.”

رئيس دانشگاه علوم پزشكي خزر گفت: قله سوم كرونا را پشت سر گذاشتيم و اوضاع رو به بهبود است ، نكته اي كه همه نهادها بايد به آن توجه كنند روند صعودي بيماري در استان گيلان است و اكنون گيلان اولين استان از نظر شيوع بيماري در كشور است. از آنجا كه بين استان ما و گيلان ارتباط تنگاتنگي وجود دارد ، وضعيت اين استان مي تواند براي ما خطرناك باشد.

ما از نظر پرسنل آزمايشگاهي كم نداريم

وي خاطرنشان كرد: “كمبود خدمه آزمايشگاهي مشكلي بود كه از روز اول با آن روبرو بوديم ، اما اكنون اين مشكل برطرف شده و بستر مناسبي براي كاهش روند بيماري ايجاد شده است.”

نامدار اظهار داشت: بيش از 45 درصد بيماران كرونا در استان قزوين افراد بالاي 60 سال هستند و بايد اين مسئله به طور جدي در چگونگي جلوگيري از ابتلا افراد مسن به كرونا بررسي شود.

وي خاطرنشان كرد: بيش از 66 درصد مرگ و ميرها به دليل بيماري زمينه اي است ، در حالي كه مي بينيم بسياري از كشورهاي اروپايي بيماري هاي نهفته را در آمار خود لحاظ نمي كنند ، ميزان مرگ و مير در افراد بالاي 60 سال در استان خزر زياد است ، بنابراين نرخ ملي و در موارد مرگ بالاي 60 سال 62 درصد است و اين درصد در قزوين 77 درصد است.ديدگاه خوش بينانه دريافت خدمات خوب در استان است و نظر نگران كننده پير شدن جمعيت استان قزوين است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي خزر اظهار داشت: بيش از 56 درصد بيماران استان قزوين را مردان و 43 درصد را زنان تشكيل مي دهند و اين تفاوت زيادي نيست.

وي اظهار داشت: اوج بيماري در استان قزوين در ماه نوامبر بالاترين ميزان در طي 9 ماه گذشته بود ، در ماه دسامبر نيز با كاهش بيماري روبرو بوديم و موارد مثبت در خزر بيشتر از شهرهاي ديگر بود و ممكن است بتوانيم محدوديت ها را در كوتاه مدت كنترل كنيم يا تا پايان سال ادامه دهيم در اين ميان ، طرح شهيد سليماني بستر مناسبي است كه بايد از آن براي كنترل اوضاع و كاهش روند بيماري استفاده كنيم.

و نامدار گفت: آزمايشات عفونت و مرگ هر ده روز به روز مي شود ، زيرا شهر خزر بالاترين ميزان آلودگي را ثبت مي كند ، پس از آن شهرهاي البرز ، نساجي ، بوينازاهرا ، آپك و آواگ و خانه نقاهت و افرادي كه آزمايش ويروس كرونا مثبت دارند مجهز به اين نكته هستند كه مي توانند از خانه استفاده كنند. در صورت تمايل به پيروي از پروتكل هاي سالم ، بهبودي حاصل مي شود.

وي با اشاره به دلايل بيماري بيماري كرونا قلب در استان گفت: 68 درصد از مصدومان گفتند كه با مجروحان تماس داشته اند ، 17 درصد به دليل مراجعه به مراكز درماني و بيمارستان ها ، 12 درصد به دليل استفاده از تاكسي و آژانس ها ، 13 درصد به دليل عدم استفاده از ماسك و 10 نفر ٪ به دليل حضور در بازار و مراكز خريد شلوغ و استفاده از اتوبوس و مترو و 2.7٪ به دليل شركت در مهماني هاي بيش از 10 نفر آلوده به ويروس كرونا

رئيس دانشگاه علوم پزشكي كاسپين اظهار داشت: ما از بيماران نمي خواهيم در دوره هاي كمتر از ده نفر شركت كنند ، در غير اين صورت اين تعداد بيشتر است ، بيش از 50 درصد موارد به دليل تجمع در خانه است اما چون اين اجتماعات كمتر از 10 نفر است ، تاريخ سفر محاسبه نمي شود در اين دو هفته نيز فرا رسيده است ، اما استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و تحرك از فاكتورهاي مهم هستند.

وي تأكيد كرد: زنان خانه دار با درصد 27 درصد و كارگران و كارگران در واحدهاي صنعتي و توليدي 18 درصد بيشترين ميزان را در استان دارند در حالي كه هميشه در واحدهاي توليدي كه تعداد بيماران زياد است مورد تأكيد قرار مي گرفت. كرونا بايد به صورت روزانه آزمايش شود ، از ابتداي شيوع كرونا تاكنون واحدهاي توليدي را تعطيل نكرده ايم ، اما پروتكل هاي بهداشتي بايد در اين واحدها رعايت شوند.

نامدار گفت: بازنشستگان ، كارمندان و فروشندگان 4 درصد افراد آلوده را تشكيل مي دهند و ميزان آلودگي در بين مقامات انتظامي ، دانشجويان ، رانندگان ، كارگران شهرداري و كارمندان بانك كمتر از 2 درصد است.

https://hydoc.ir/۵۰-درصد-كرونايي‌هاي-قزوين-در-تجمعات-خ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.