نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر

تاريخ انتشار: 24 آبان 1400 ذخيره سازي برنج خام يا پخته مشكلي است كه تقريباً همه به دليل افزايش قيمت برنج با آن مواجه هستند. افرادي كه در ابتداي فصل برنج خام را با قيمت مناسب تر مي خرند و يا افرادي كه برنج را يك بار مي پزند و بارها استفاده مي كنند، پس …

منبع :
نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر

نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر https://ijmarket.com/blog/نكاتي-براي-نگهداري-برنج-خام-و-پخته-در-يخ/ Mon, 15 Nov 2021 15:41:04 0000 سلامتي و پزشكي https://ijmarket.com/blog/نكاتي-براي-نگهداري-برنج-خام-و-پخته-در-يخ/

تاريخ انتشار: 24 آبان 1400 ذخيره سازي برنج خام يا پخته مشكلي است كه تقريباً همه به دليل افزايش قيمت برنج با آن مواجه هستند. افرادي كه در ابتداي فصل برنج خام را با قيمت مناسب تر مي خرند و يا افرادي كه برنج را يك بار مي پزند و بارها استفاده مي كنند، پس …

منبع :
نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر

تاريخ انتشار: 24 آبان 1400

توصيه هايي در مورد نگهداري برنج پخته شده در يخچال يا فريزرتوصيه هايي در مورد نگهداري برنج پخته شده در يخچال يا فريزر

ذخيره سازي برنج خام يا پخته مشكلي است كه تقريباً همه به دليل افزايش قيمت برنج با آن مواجه هستند. افرادي كه در ابتداي فصل برنج خام را با قيمت مناسب تر مي خرند و يا افرادي كه برنج را يك بار مي پزند و بارها استفاده مي كنند، پس ما به شما كمك مي كنيم و نحوه نگهداري بهتر و ماندگارتر برنج را توضيح مي دهيم.

اگر قرار است برنج خام و نپخته عاري از حشرات باشد، بهتر است برنج را در ظرف دربسته قرار دهيد اما ظرف كاملا خشك و در محيطي غير مرطوب باشد.

سبدها و ظروف بدون هوا را در مكاني خنك، خشك و داراي تهويه مناسب قرار دهيد، به عنوان مثال، محل نگهداري برنج خام. در واقع مكان خوبي براي دور شدن از گرما يا نور است. مطمئن شويد كه اتاق به خوبي تهويه مي شود يا حداقل داراي يك فن است تا تهويه خوبي داشته باشد. هواي راكد يا راكد مي تواند رطوبت اتاق را افزايش دهد و باعث خراب شدن سريع برنج شود.

اگر در يك منطقه گرم و مرطوب زندگي مي كنيد، حتما از يك رطوبت گير استفاده كنيد، به خصوص اگر برنج را در گاراژ يا انباري خارج از خانه خود نگهداري مي كنيد. كاسه يا كيسه را روي قفسه قرار دهيد نه روي زمين. بهترين مكان براي نگهداري برنج هر جاي دنياست كه دسترسي به حشرات سخت باشد. قرار دادن اجسام در حالت عمودي نه تنها باعث صرفه جويي در فضا مي شود، بلكه ورود حشرات را نيز سخت تر مي كند. بهتر است برنج را در كشو نگهداري نكنيد، اما مي تواند رطوبت را در خود نگه دارد كه مي تواند باعث خراب شدن سريع برنج شود.

به طور كلي برنج پخته يا خام را نبايد در جاي گرم يا مرطوب قرار داد. كاهش اكسيژن اطراف برنج تاثير بسزايي در ماندگاري برنج دارد. برنج سفيد خام اگر به درستي نگهداري شود تا چند ماه سالم مي ماند، در حالي كه برنج قرمز به دليل وجود روغن هاي طبيعي براي مدت طولاني سالم نمي ماند.

برنج خام را در يخچال نگهداري كنيد

برنج خام را در يخچال نگهداري كنيد

3 روش براي نگهداري برنج خام

  • برنج خام را مانند زيپ در يك كيسه پلاستيكي قرار دهيد و قبل از بسته شدن كامل آن تا جايي كه مي توانيد هوا را خارج كنيد. به اين ترتيب مي توانيد برنج را تا 2 سال در انبار يا 10 سال در يخچال سالم نگه داريد. با اين روش بيش از 10 سال خواهد بود. اگرچه برنج در اين روش عمر طولاني دارد، اما بهتر است زودتر از آن زمان از برنج استفاده كنيد. اين روش نگهداري براي برنج قهوه اي نيز مفيد است، اما نگهداري تنها به مدت 6 ماه و 1 سال در يخچال يا فريزر تميز و سالم مي ماند. اگر از كيسه پلاستيكي براي نگهداري استفاده مي كنيد، قبل از قرار دادن برنج مطمئن شويد كه كيسه كاملا خشك شده است، زيرا هر گونه رطوبت مي تواند باعث ايجاد كپك روي دانه شود.
  • برنج نپخته براي دسترسي آسان در شيشه هاي پلاستيكي در بسته ريخته مي شود. يك ظرف پلاستيكي محكم با درب مناسب انتخاب كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه برنج در كمترين ميزان ممكن در معرض هوا قرار مي گيرد. اطمينان حاصل كنيد كه كوزه ها از قبل شسته شده و خشك شده اند و هيچ سوراخ يا شكافي براي ورود حشرات وجود ندارد. اگر برنج را مرتب مي پزيد، اين گزينه خوبي است زيرا مي توانيد مقدار برنج مورد نياز خود را برداريد و به راحتي در ظرف را ببنديد. مدت زمان برنج قرمز 6 ماه و برنج سفيد تا 10 سال مي باشد. با اين حال، هميشه بايد قبل از پختن، علائم سرخرطومي (خرطومي، بو، سرخرطومي) را بررسي كنيد.
  • روش ديگر نگهداري برنج استفاده از سبدهاي خالي است. كيسه هاي خالي برنج خام را حدود 30 سال در يخچال نگه مي دارند، اما اين روش خوبي براي نگهداري برنج قهوه اي نيست، زيرا روغن طبيعي گندم مي تواند به آن آسيب برساند. درب يخچال شما گرم ترين مكان است و تغييرات دمايي بيشتري را تجربه مي كند، پس برنج را در آن نريزيد.
  • برنج پخته شده چند ساعت در يخچال مي ماند؟

    برنج ممكن است حاوي هاگ هاي باسيلوس سرئوس باشد كه مي تواند در دماي جوش لازم براي پختن برنج زنده بماند. اگر برنج بعد از پخت خيلي سرد باشد يا براي مدت طولاني در دماي اتاق بماند، باكتري ها از هاگ ها رشد كرده و سمومي ترشح مي كنند كه باعث مسموميت غذايي مي شود و از روي حرارت پاك نمي شود. بنابراين نكته اصلي اين است كه برنج باقي مانده را در سريع ترين زمان ممكن در يخچال فريز كنيد. برنج را در يك لايه نازك در بشقاب پهن كنيد تا سريع خنك شود. سپس وقتي خنك شد داخل يخچال مي‌ريزيم.

    مدت زمان نگهداري برنج پخته شده در يخچال

  • برنج پخته شده را در يخچال نگهداري كنيد. اگر قصد داريد باقي مانده برنج را در يك يا دو روز بخوريد، آن را در يخچال بگذاريد. مدت زمان نگهداري برنج پخته شده در يخچال يك يا دو روز بيشتر نيست البته اگر موارد زير را در نظر بگيريد وگرنه زمان نگهداري برنج پخته شده در يخچال كمتر از مدت زمان آن است. ، سريع خنك شود و بيش از دو ساعت در دماي اتاق نمانيد. از آنجايي كه برنج پخته شده بسيار مرطوب است، اگر بيش از دو ساعت در دماي اتاق بماند، مي تواند محل نگهداري باكتري ها باشد.
  • براي قرار دادن برنج در يخچال، برنج را در ظرف در بسته قرار دهيد. ظروف مقوايي مي توانند خوب باشند، اما همچنين هوا را بالا مي برند و بقيه برنج را تقويت مي كنند. برنج پخته و سرد شده را در ظرف در بسته يا كيسه پلاستيكي با دامن بريزيد و در يخچال قرار دهيد.
  • با كمي آب تكرار كنيد. وقتي برنج دوباره داغ شد، يك قاشق چايخوري آب اضافه كنيد تا دانه هاي چسبناك و خشك آن پاك شود. در مايكروويو روي حرارت متوسط ​​قرار دهيد و هر 30 ثانيه يكبار بريزيد تا برنج داغ شود. يا برنج را در قابلمه اي روي شعله بزرگ روي اجاق گاز گرم كنيد. مرتب هم بزنيد تا دانه ها حركت كنند، اما مراقب باشيد كه نشكند.برنج را در يخچال نگهداري كنيدبرنج را در يخچال نگهداري كنيد
  • نحوه گرم كردن مجدد

    برنج را در قابلمه اي با آب بريزيد و قطرات آب را جدا كنيد. در صورت نياز كمي روغن يا يك قاشق چايخوري كره اضافه كنيد. روي حرارت ملايم قرار دهيد و هر از گاهي هم بزنيد.

    برنج را در ظرفي بدون آتش بريزيد و خمير را بشكنيد و كمي آب با كمي روغن يا يك قاشق غذاخوري كره اضافه كنيد. با فويل بپوشانيد و با دماي 150 درجه سانتيگراد به مدت 15 تا 20 دقيقه بپزيد تا كاملا نرم شوند.

    برنج را در يك ظرف مايكروويو قرار دهيد، كمي آب بپاشيد و كمي روغن يا كره اضافه كنيد. روي آن را بپوشانيد و 1 تا 2 دقيقه بجوشانيد. با چنگال مخلوط كنيد سپس ۱ تا ۲ دقيقه ديگر در مايكروويو قرار دهيد تا گرم شود.

    برنج را در يخچال نگهداري كنيد

    مدت زمان نگهداري برنج در يخچال 3 ماه مي باشد. در واقع برنج پخته شده را مي توان تا سه ماه نگهداري كرد. به ياد داشته باشيد كه غلات سرد را مي توان مستقيماً به غذاهاي گرم مانند سوپ، خورش يا سوپ اضافه كرد. اما اگر قصد داريد برنج را به تنهايي بخوريد، قبل از خوردن، دستورالعمل هاي بالا را دنبال كنيد.

    پرسش و پاسخ

  • چه مدت مي توان برنج خام را در خانه نگهداري كرد؟ اگر برنج خام به درستي نگهداري شود، مي توان تا 30 سال آن را نگهداري كرد، اما اين كار توصيه نمي شود.
  • آيا برنج پخته شده را مي توان سرد كرد؟ بله، با گذاشتن برنج پخته شده در يخچال مي توانيد تا 3 ماه برنج را سالم نگه داريد.
  • آيا مي توان از برنج سرد استفاده كرد؟ براي استفاده در غذاهايي مانند آش يا سوپ، بله، اما فقط براي برنج بايد صبر كنيد تا حل شود.
  • منابع

    https://www.wikihow.com/Store-Large-Amounts-of-Rice

    https://www.deliciousmagazine.co.uk/how-to-store-cooked-rice-safely/

    https://www.southernliving.com/food/grains/rice/how-to-store-leftover-rice

    مسووليت كليه محتواي سايت بر عهده منابع اصلي بوده و بانك مشاغل اينفوجاب هيچ مسووليتي در قبال محتوا ندارد.

    منبع :
    نكاتي براي نگهداري برنج خام و پخته در يخچال يا فريزر

    منبع :https://ijmarket.com
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.