تضعيف دانشگاه نفت، باعث تضعيف اقتدار وزارت نفت مي‌شود

اخبار و اطلاعات پزشكي ايران را در اين وبگاه دنبال كنيد.

تضعيف دانشگاه نفت، باعث تضعيف اقتدار وزارت نفت مي‌شود

تيتر نيوز / خوزستان معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت كه مي گويد دانشگاه صنعت نفت توانست بالاترين افتخارات را در زمينه نفت و گاز كسب كند و جايگاه خود را بالاتر از گذشته به نمايش بگذارد ، مي گويد: ثروت و فعاليت هاي انساني ؛ بايد به دانشگاه هاي صنعت نفت توجه شود …

تضعيف دانشگاه نفت، باعث تضعيف اقتدار وزارت نفت مي‌شود https://titr-news.ir/2021/09/تضعيف-دانشگاه-نفت،-باعث-تضعيف-اقتدار-و/ Wed, 22 Sep 2021 07:43:30 0000 اقتصادي https://titr-news.ir/2021/09/تضعيف-دانشگاه-نفت،-باعث-تضعيف-اقتدار-و/ تيتر نيوز / خوزستان معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت كه مي گويد دانشگاه صنعت نفت توانست بالاترين افتخارات را در زمينه نفت و گاز كسب كند و جايگاه خود را بالاتر از گذشته به نمايش بگذارد ، مي گويد: ثروت و فعاليت هاي انساني ؛ بايد به دانشگاه هاي صنعت نفت توجه شود …

تيتر نيوز / خوزستان معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت كه مي گويد دانشگاه صنعت نفت توانست بالاترين افتخارات را در زمينه نفت و گاز كسب كند و جايگاه خود را بالاتر از گذشته به نمايش بگذارد ، مي گويد: ثروت و فعاليت هاي انساني ؛ بايد به دانشگاه هاي صنعت نفت توجه شود و نقاط ضعف آنها باعث تضعيف قدرت وزارت نفت شود.

رضا مسيبي بهبهاني در گفت وگو با تيتر نيوز ، اظهار كرد: در كل صنعت نفت ، از وزيراني مانند شهيد تندگويان گرفته تا معاونان وزير و مديران عامل يا مديرعامل پالايشگاه ها و پتروشيمي ها ، جايي در ردپاي دانشگاه نفت وجود ندارد. يافت نمي شود ، بنابراين حدود 70 تا 80 درصد مديران ارشد صنعت نفت فارغ التحصيلان اين دانشگاه هستند.

اهميت دانشگاه صنعت نفت

وي در مورد اهميت دانشگاه براي صنعت نفت افزود: مزاياي اين دانشگاه مانند تدريس به زبان انگليسي و رويكرد به صنعت در دانشگاه ديگري يافت نمي شود. در 100 كيلومتري دانشگاه هاي اهواز و آبادان ، از چاه هاي نفت و گاز و پالايشگاه ها گرفته تا مجتمع هاي پتروشيمي ، سكوهاي حفاري و واحدهاي بهره برداري نفت و گاز مي توان به آموزش و تحقيقات دسترسي پيدا كرد. اين مسائل باعث برجسته شدن اين دانشگاه در كشور شده است و بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: در دانشگاه صنعت نفت كه سابقه 82 ساله اي در صنايع نفت ، نفت ، پالايش و پتروشيمي دارد ، جشنواره را در 10 سال گذشته آغاز كرد. و اين دانشگاه يكي از دانشگاه هاي پيشرو در اين زمينه است. در پي تلاش ، مركز نوآوري و كارآفريني دانشگاه تأسيس شد كه بيشترين حمايت و ارزش را دارد.

افتخارات علوم در دانشگاه جهان

مصيبي بهبهاني در مورد فعاليتهاي تحقيقاتي و علمي در دانشگاه صنعت نفت گفت: كسب مقام هفتم در دانشگاه نفت و گاز و همچنين كسب مقام پنجم يكي از تيم هاي دانشجويي ما در مسابقات معتبر بين المللي دانشگاه. ” همچنين يك مركز رشد و فناوري در دانشگاه هاي اهواز و آبادان راه اندازي شده است كه به عنوان محل فناوري مورد نياز صنعت نفت ، ثبت اختراع ، فعاليت هاي مختلف توسط شركت هاي تأسيس شده و دريافت جوايز در جشنواره هاي مختلف ، جوايز عمده اي دريافت كرده اند.

محققان دانشگاه صنعت نفت همچنين اظهار كردند: به عنوان مثال ، مي توان رشد ميدان هاي نفتي گچساران و فروزان ، موقعيت و توسعه دانش فني كاتاليزوري و همچنين دانش فني متانول به الفين يا فرآيند MTO ، يعني تبديل متانول به الفين هاي سبك (اتيلن و پروپيلن) در سطح پايلوت. تحقيقات در مورد فرآيند MTO 15 سال پيش در دانشگاه صنعت نفت آغاز شد ، جايي كه ما مشوق هاي آن را توسعه داديم و اجرا كرديم. سپس در سطح آزمايشگاهي در مركز تحقيقات دانشگاه و در سطح آزمايشي در شركت تحقيقات و فناوري پتروشيمي كار كرديم.

ضرورت تاسيس شركت MTO

معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت با تاكيد بر اهميت انجام فعاليت هاي تحقيقاتي گفت: كشور ما منابع سوخت قابل توجهي براي حذف عناصر MTO دارد ، اما شركت MTO ندارد. چين كه هيچ سوختي ندارد و از زغال سنگ استفاده مي كند ، چندين شركت MTO تاسيس كرده است.

وي گفت: “با افتتاح پارك فناوري و نوآوري نفت و گاز ، در حالي كه دانشگاه را تقويت مي كند و از آن پشتيباني مي شود ، قول مي دهيم كه در چند سال آينده به يك مركز تبديل شويم.” بياييد دانشمندان نفت و گاز از خاورميانه شويم و دانشگاه صنعت نفت ، در تاريخ خود بايد نقش مهمي ايفا كند و در اين پارك نقش فعالي داشته باشد.

دانشگاه صنعت نفت با سياست هاي متناقضي روبرو شده است

وي در مورد مشكلات فعلي دانشگاه صنعت نفت كه با وزير جديد نفت حل خواهد شد ، توضيح داد: به دليل سياست هاي مذاكره شده در سال هاي گذشته ، مشكلات زيادي در زمينه كاهش بودجه ، در بدنه صنعت نفت و … قرار دادن دانشگاه.

دانشگاه صنعت نفت نياز به تمركز دارد

مصيبي بهبهاني تاكيد كرد: با وجود اين چالش ها ، دانشگاه صنعت نفت توانسته به افتخارات برتر در زمينه نفت و گاز دست پيدا كند و جايگاه بالاتري نسبت به گذشته نشان داده است. متأسفانه ، دانشگاه در طول سالها همچنان با چالش هاي ناشي از منابع انساني و سياست هاي اشتغال روبرو است. بايد به دانشگاه هاي صنعت نفت توجه شود و نقاط ضعف آنها باعث تضعيف قدرت وزارت نفت شود.

در خصوص انتخاب وزير نفت ، معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه صنعت نفت افزود: مهندس جواد اوجي يكي از فارغ التحصيلان برتر دانشگاه صنعت نفت است كه توسط اين دانشگاه آموزش ديده است ، يكي از برجسته ترين افراد است. مهندسين وزارت نفت و آشنا به كار و تحقيقات. او به تدريج به مقام متخصص در مناطق نفت خيز زاگرس جنوبي و جنوبي رسيد و آخرين مقام رسمي سازماني وي وزير جايگزين هاي نفت و مديرعامل شركت ملي گاز ايران گاز بود.

در پايان ، مسيبي بهبهاني گفت: “وي فعاليت هاي عمده اي در شركت ملي گاز داشته است ، مانند افزايش سطح سوخت ، تامين سوخت بيشتر و ايجاد زيرساخت هاي معتبر در شركت ملي گاز.” همچنين ، پس از شهادت محمدجواد تندگويان ، فارغ التحصيل از دانشگاه صنعت نفت كه در آن سمت وزير نفت را داشت ، به وي اهدا شد. آقاي اوجي ، چون صنعت نفت را به خوبي مي شناسد ، انعطاف پذير و قابل مشاهده خواهد بود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.